Hardcore Henry: recenze

Hardcore Henry: recenze

Hraješ rád/a střílečky? Pak tenhle film musíš vidět! Ne, není to překlep. Hardcore Henry je totiž klasická FPS hra, jen ji za Tebe hraje někdo jiný. A Ty se můžeš jenom kochat.

Tento film pravděpodobně nerozzáří stříbrné plátno na letošním Mezinárodním filmovém festivalu ve Varech. Nejspíš se nedostane ani na žádnou jinou filmovou přehlídku, leda tak Festival otrlého diváka. Popravdě, on totiž po umělecké stránce není nikterak zajímavý – děj je velmi lineární, postavy zploštělé, už od samého začátku divák tuší, co se má udát na konci. Jen neví proč, což se ostatně ani nedozví. Jenže…

Jenže je to super podívaná! Od první minuty až do závěrečných titulků není ve filmu jediné hluché místo. Hlavní hrdinové srší velmi suchým a velmi černým humorem, v čemž je trumfuje snad jedině osud, který na hlavní postavu (jistě tušíš, že se bude jmenovat Henry) chystá samá nemilá překvapení a naschvály. Celých devadesát minut je nabito akcí, takže mě při sledování ani nenapadlo, že bych si mohl skočit pro pití, sáhnout si pro brambůrky do misky před sebou nebo si byť jen zkontrolovat mobil. Hardcore Henry má potenciál naprosto pohltit každého pařana i jen příležitostného hráče.

Proč pořád srovnávám film s herními střílečkami? Hardcore Henry je celý natočen z pohledu první osoby, tedy Henryho. Od úvodních do závěrečných titulků neuvidíme nic jiného, než vidí on. Skladba příběhu je vyloženě herní – objevíš se v jakési laboratoři, dozvíš se, že jsi napůl robot a záhy po Tobě jde hlavní zloun. Nevíš proč, nevíš, kde ses tu vzal, ale je to jedno, protože musíš buď utéct, nebo všechny pozabíjet, abys přežil. B je správně! Po prvotní nakládačce, kde Henry ještě reaguje jako normální člověk, tedy snaží se utéct, brzy přijde na to, že úplně normální člověk není a má proti němu spoustu nepřirozených schopností – skoro nesmrtelnou tělesnou skořápku, výdrž maratonského běžce a hlavně umění ovládat všechny zbraně. Úplně všechny. Takže od momentu, kdy se mu dostanou do ruky štípací kleště a pistole s tlumičem (je to divná výbava, ale proč ne?), se film rychle ponoří do krvavé lázně a roztočí kohoutky na maximum.

U štípaček a obyčejné bouchačky to rozhodně neskončí, uvidíme v akci brokovnice, samopaly, nože, granáty i protitankovou bazooku. Jo a taky ten tank. Nebo vrtulník. Nebo koně, prostě cokoliv, co Tě může napadnout, tam je a Henry to použije, byť ne vždycky se mu to podaří tak, jak by chtěl. Ale jsou to přesně tyto chvíle, kdy Henry padá z koně, který ho podupe nebo padá z vrtulníku a těsně mine hluboké jezero, místo kterého přistane do koruny stromu, které diváka pobaví, protože jsou aspoň chvilkovým ukročením od nekončící řežby, kterou, pochopitelně, stále vyhrává Henry.

Aby na to hlavní hrdina nebyl sám, má k sobě parťáka Jimmyho. Respektive několik cápků, kteří si říkají Jimmy. Jimmy bezdomovec, Jimmy pankáč, Jimmy odstřelovač, Jimmy kokainista, Jimmy důstojník nebo třeba Jimmy hipísák. Všichni jsou divní, nikoho z nich Henry nezná, ale všichni se mu snaží tak nějak pomoct a tak s nimi jde. Krom těchto dvou (až osmi) postav už nikdo jiný ve filmu důležitý není. Jen hlavní zloun jménem Akan, ale to je prostě jen zloun, kterého jdeš na konci porazit. Jestli má někde film slabší místo, pak je to právě před finální bitkou s Akanem. K němu se totiž musíš probít přes asi milion impů, kteří na Tebe sice nemají, ale nepříjemně Tě zdržují. Tato asi pětiminutová pasáž je trochu nadbytečná, na druhou stranu je to přesně to, co Tě čeká snad ve všech hrách, než se dostaneš k závěrečnému fightu s hlavním bossem.

Pokud čekáš, že za vznikem tohoto filmu stojí Hollywood nebo nějaký slavný tvůrce akčňáků, pak bys nemohl/a být dále od pravdy. Snímek je téměř amatérskou záležitostí, vznikl v Rusku díky kampani na Kick Starteru, kde budoucí diváci a fanoušci finančně podpořili tvůrce, aby Henry vůbec vzniknul. Přestože se nevybralo tolik, kolik bylo potřeba, stačilo to na výrobu několika trailerů, díky kterých si počinu všimli i na Západě a film tak dostal zahraničního producenta, díky čemuž je původ filmu označován jako USA/Rusko. Ostatně, mrkni se na jeden z trailerů sám/a.

Upozornění: Ve filmu je explicitně zobrazováno násilí, manipulace s drogami a další věci, které mohou některé diváky urážet. Celý film je čirá fikce a nikdy nezkoušej napodobit kteroukoliv událost, která se v něm odehrává.

Hardcore Henry Official Trailer

Napište svůj názor

Psát reakce smí pouze registrovaní uživatelé. Pokud jste zaregistrováni musíte se přihlásit.